https://www.bigcommerce.com/articles/ecommerce/site-search/
목차
1. Intro
2. 사이트 검색이란 무엇이며 어떻게 작동합니까?
3. Blah Blah
2. 사이트 검색이란 무엇이며 어떻게 작동합니까?
3. Blah blah
Intro
간편하고 효과적인 현장 검색 기능이 있는 걸 당연하게 여길 수 있습니다. 특히 손끝에 구글이 없는 세상을 기억하지 못하는 디지털 네이티브에게는 더욱 그렇습니다.
(It can be easy to take a simple, effective on-site search capability for granted — especially for digital natives who don’t remember a world without Google at their fingertips.)
하지만 소매업에 계신분들이라면 전자 상거래 사이트의 검색 기능을 그저 확인해야 할 태스크로만 생각해서는 안 됩니다. 사실 검색기능은 상당히 복잡한 기술이며, 일부 솔루션은 경쟁업체와 차별화할 수 있는 고급 기능을 제공합니다.
(But retailers shouldn’t think about search functionality on their ecommerce websites as just another box to check. It’s actually quite a complex technology, and some solutions offer advanced features that can set you apart from the competition)
실제로 조사 대상 전자상거래 업계 리더의 68%는 2021년 기준 사이트 검색 기능을 개선할 계획이 있다고 합니다.
(In fact, 68% of surveyed ecommerce industry leaders plan to improve their site search functionality in 2021.)
사이트 검색이란 무엇이며 어떻게 작동합니까?
(What is Site Search and How Does it Work?)
전자 상거래 사이트의 검색 기능은 전자 상거래 사이트에 통합할 수 있는 검색 엔진 솔루션입니다. 가장 기본적인 기능은 고객이 입력한 키워드와 일치하는 제품을 정확히 찾도록 돕는 기능이 있습니다. 하지만 그보다 더 많은 걸 할 수 있고 그래야만 합니다.
(Ecommerce site search is a search engine solution you can integrate into your ecommerce store. At its most basic, it helps users find the exact products they’re looking on your ecommerce website for by matching keywords. But it can — and should — do a lot more than that.)
The Baymard의 기사에 따르면, "고객들은 주요 웹 및 소셜 미디어 검색 엔진의 강력한 기능과 복잡한 검색 쿼리에 대한 관련 결과를 지능적으로 해석하고 산출하는 거의 기이한 능력에 점점 더 익숙해지고 있습니다. 이는 사용자들이 점점 더 e-커머스 검색에 [sic] 영향을 미칠 것이라는 기대감입니다." 기관.
(“Users are becoming more and more accustomed to the robust features of major web and social media search engines and their almost uncanny ability to intelligently interpret and yield relevant results to complex search queries — an expectation that users increasingly carries [sic] over to e-commerce search,” according to an article from the Baymard Institute.)
'Growth' 카테고리의 다른 글
Sebastiaan J. van Zelst: Process Mining in Python | PyData Eindhoven 2019 (0) | 2022.08.29 |
---|---|
Product analytics vs. marketing analytics (and why you need both) (0) | 2022.08.27 |
아이디어 불패의 법칙 (0) | 2022.08.21 |
Building a dashboard with the Google Analytics Spreadsheet Add-on (0) | 2022.08.20 |
How to build a Google Analytics Dashboard with Apps Script and Google Sites (0) | 2022.08.20 |
댓글