https://andrewchen.com/product-growth-during-downturn/
1. 서문
In a bull market, the focus is on top line growth.
지금까지 그로스 전략은 주로 매출성장에 포커스되었습니다. 시장 상황이 계속 좋았고 그에 따라 투자금도 원활했기 때문입니다.
But in a bear market, the answer changes: No. It turns out, you won’t be able to just raise more money to keep going.
하지만 이젠 계속해서 투자금을 모으는 전략은 사용할 수가 없습니다.
This means the strategy for user growth just went from “as much as possible” to “efficient, profitable, productive” in just a few quarters.
"가능한 한 많이"라는 그로스 전략에서 "효율적이고, 수익성 있고, 생산적인" 그로스 전략으로 바뀌었다는 걸 의미합니다.
What are some ways you should be rethinking your growth strategy? Here’s some things every team should be thinking about:
- Embrace the new normal
- Cut your marketing spend
- Laser focus on your engaged, high LTV users
- Live to fight another day
그렇다면 그로스 전략에서 어떤 걸 고려해야할까요? 아래 목록은 모든 팀이 생각해봐야 할 요소입니다.
- 뉴노멀 시대를 받아들이기
- 마케팅 비용을 줄이기
- 높은 LTV 유저에게 세밀하게 집중하기
- 다른 날의 전투를 위해 준비하기
2. 뉴노멀
During a bull market, the primary metric that people talk about is just top-line growth — what’s your year-over-year growth rate.
강세장에서 사람들이 이야기하는 주요 지표는 매출 성장입니다. 전년 대비 성장률은 얼마입니까?
However, the new normal is focused on efficient growth.
What’s the best way to measure this? One metric that’s been recently popularized by David Sacks is the “
Burn Multiple"
Burn Multiple = Net Burn / Net New ARR
This puts the focus squarely on burn by evaluating it as a multiple of revenue growth. In other words, how much is the startup burning in order to generate each incremental dollar of ARR?
하지만 뉴노멀 시대에서는 효율적인 성장이 중요합니다. 그렇지만 이걸 어떻게 측정할 수 있을까요? 최근 David Sacks에 의해 알려진 "소진 배수(Burn Multiple)"이란 지표가 있습니다.
소진 배수(Burn Multiple) = 순 소진 현금(Net burn) / 순 신규 연간 반복 수익 (Annual Recurring Revenue)으로 정의합니다.
이는 수익 성장의 배수로 평가하여 현금 소진에 초점을 맞춥니다. 다시 말해서, 신규 연간 반복 수익을 만들기 위해 스타트업이 얼마나 현금을 쏟아붓는지 파악합니다.
In other words, if you spend $10M and gain $5M more in annual recurring revenue, that’s a 2x burn multiple — which he grades as “Suspect.” The Burn Multiple metric is simple, but it’s precisely useful because it’s so simple.
예를 들어, 1천만 달러를 지출하고 연간 반복 수익으로 5백만 달러를 더 얻는다면 이는 2배라는 소진 배수(Burn Multiple)를 얻고 이는 "의심"단계에 해당합니다. 소진 배수는 단순합니다. 하지만 단순하기 때문에 매우 유용합니다.
3. 마케팅 비용 줄이기
The first and simplest thing to do is to cut your marketing spend. And in a particular order:
- Keep the high ROI channels, cut the low ROI ones, even if they provide volume
- Focus on accountable spend, and reduce ones have a long/fluffy payback?
- Rethink brand marketing spend — do you really need it?
가장 먼저 할 수 있는 가장 간단한 일은 마케팅 비용을 줄이는 것입니다.
- 높은 ROI 채널은 유지하고 낮은 ROI 채널은 제거합니다.
- 책임 있는 지출에 초점을 맞추고 지출을 줄이십시오.
- 브랜드 마케팅 지출을 재고하십시오 — 정말 필요하십니까?
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